.: امـیــر حـرم :.

.: امـیــر حـرم :.

آنجا که بود بیرق عباس(ع)
باشد علم روضةالعباس(ع)

آخرین نظرات
نویسندگان

۹۲ مطلب توسط «ندای حرم» ثبت شده است

سلام

| ندای حرم | ۰ نظر

فاطمیه 1437

| ندای حرم | ۰ نظر

سخنرانی
حجم: 15.8 مگابایت


روضه /کربلایی ابوالفضل راستگار 
حجم: 13.1 مگابایت


زمینه /کربلایی ابوالفضل راستگار 
حجم: 6.17 مگابایت
توضیحات: تپش دل سینه زنا کربلا... 


شور /کربلایی سعید خدادوست 
حجم: 7.71 مگابایت
توضیحات: از کجا شروع کنم... 

"راهی که امروز ما درآن قدم نهاده ایم کاملا به حقانیتش آگاه بوده وآماده فداسازی همه هستی مان هستیم که چه خوش است سر دادن آوای مولا امام حسین علیه السلام که ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی وبالاخره از شما عزیزان می خواهم که قدری فکر کنید که شهدا چرا رفتند ؟ آنها رفتند که معروف رایج ومنکر نهی شود  شما هم مواظب باشید مال ومقام دنیایی فریبتان ندهد ،خائن وخادم را بشناسید و بخاطر غیر خدا دنبال کسی نروید .کاری نکنید که فردای قیامت خدای ناکرده در مقابل انبیا اولیا وشهدا سر به زیر باشید قدربرادران حزب اللهی شهر را بدانید که اینها کاروان جلو ودنبالی شهدا می باشند از مسولین می خواهم که کمک نکنند به آنهایی که می خواهند تو سری به اینها بزنند 


از این حکومت الهی خوب نگهداری کنید که این حکومت حاصل خون هزاران شهید در طول سالهاست. "


پی نوشت : غواص شهید علی نیکویی یکم بهمن 1341 در روستای دولت آباد از توابع شهرستان بم متولد شد .بهرام  تا پایان مقطع متوسطه در رشته تجربی درس خواند  از طریق جهاد سازندگی در جبهه حضور یافت


بیستم بهمن 1364در عملیات والفجرهشت ودر گردان 410 غواص در اروند رود بر اثر اصابت گلوله به سر و کتف به شهادت رسید مزار وی در گلزار شهدای کروک بم واقع است


روحمان با یادش شاد

واحد فرهنگی هیئت روضه العباس(علیه السلام)

مسجد چهارده معصوم(علیهم السلام)

در رابطه با لقب اباصالح برای امام زمان دو نکته مطرح است در این رابطه عده ای تحلیلی را ارائه دادند بر اساس آیه 105 سوره انبیا مبنی بر اینکه زمین را بندگان صالح به ارث می برند و چون امام زمان، رهبر و بزرگ صالحان است می شود به او اباصالح گفت؛ چراکه او پدر معنوی صالحانی است که زمین را به ارث می برند.


عده ای خواستند بگویند این لقب مستند به روایات است ولی ما روایتی نداریم از ائمه که لقب اباصالح را برای امام گفته باشند، آنچه در روایات است این است که اگر کسی در راه ماند و راه را گم کرد می تواند صدا بزند اباصالح تا کسی بیاید و او را نجات دهند و این که اباصالح از طایفه جنیان است.


توصیه ما این است که مردم از القابی که در روایات به کار برده شده مانند حجت، قائم و مهدی و ... استفاده کنند و از به کار بردن اباصالح که ریشه روایی ندارد پرهیز شود.

 

آیا بروز حوادث در خاورمیانه نشانه ظهور امام عصر است؟


نشانه های ظهور دو نوع است یک سری کلی است که در هر زمانی ممکن است تکرار شود مثل جنگ و درگیری در سرزمین شام که شامل چهار کشور فلسطین، لبنان، اردن و سوریه می شود در روایات آمده یکی از نشانه های ظهور این است که جنگی در شام رخ دهد.


ممکن است سرزمینی بارها شاهد جنگ بوده باشد، از این حوادث کلی نمی توان گفت که نشانه ظهور است اما بعضی نشانه ها هستند که خاص، مشخص و مصداقی هستند که هر چند قابل تکرار است ولی بعید و خاص اتفاق می افتند.


به برخی از این نشانه های ریز در کتاب غیبت نعمانی اشاره شده است به طور مثال گفته شده یکی از روستاهای شام به نام جابیه دچار فرورفتگی می شود این اتفاق نادر است ممکن است کم اتفاق بیفتد باید بگوییم این اتفاقات خاص هنوز رخ ندادند در حالی که اتفاقات به وقوع پیوسته ممکن است بارها اتفاق بیفتد.

واحد فرهنگی هیات روضة العباس(علیه السلام) 

مسجد چهارده معصوم (علیهم السلام) 

چرا باید از ولایت فقیه پیروی کنیم؟ و بر فرض این که باید پیروی کنیم چه دلیلی بر برحق بودن و عادل بودن ولی فقیه وجود دارد؟ و چه کسی گفته او باید ولی فقیه بماند و از کجا معلوم که او مورد تایید امام عصر (عج) هست؟

 


علت «باید»ی اطاعت از ولی‌فقیه، همان وجوب اطاعت از «فقه» و احکام الهی است که اطاعت از مرجعیت را به دنبال می‌آورد. «ولی‌فقیه» نیز یک «مرجع» است، با این تفاوت که حیطه‌ی عملکرد او از مسائل شخصی گذشته و مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حکومتی و ... را نیز در بر می‌گیرد. چرا که فقه اسلام نیز منحصر به طهارت و غسل و کفن نمی‌باشد.


الف - همان‌طور که بر همه‌ی مسلمانان واجب است تا عبادت، تجارت، ازدواج ... و همه‌ی امورشان بر اساس احکام الهی باشد، واجب است که حکومت‌شان نیز یک حکومت اسلامی باشد، چرا که تا حکومت اسلامی نباشد، اجرای احکام الهی ممکن نیست. لذا همان‌طور که در سایر احکام انسان یا باید خودش مجتهد باشد و یا از یک مجتهد تقلید نموده و مطیع او باشد، در حکومت نیز همین‌طور است. منتهی با این تفاوت که مجتهدین و مراجعی که در میان مردم شناخته شده هستند و مردم در آنها قابلیت اداره‌ی جامعه‌ی را می‌بینند، از میان خود یک نفر را که حایز شرایط کامل‌تری است انتخاب می کنند. و سپس همان فقه اسلامی [چه در تشیع و چه در تسنن]، اطاعت از او را برای همگان و حتی سایر مجتهدین واجب می‌نماید.


بدیهی است این «وجوب»، عین عقل است. نمی‌شود که انسان مسلمان باشد، اما غیر مسلمان و بر اساس احکامی خارج از اسلام بر او حکومت نماید. و نمی‌شود که حکومت اسلامی باشد، اما غیر فقیه مجتهد رهبری آن را بر عهده بگیرد و نیز نمی‌شود که «ولی فقیه» باشد، اما اطاعتش دلبخواهی باشد.


دقت فرمایید که «ولایت» یک مقوله‌ی منحصر به تشیع یا اسلام نیست. هر کسی ولایتی را [چه در امور شخصی و چه اجتماعی و سیاسی]، خواه ولایت «الله» باشد و خواه ولایت «طاغوت».


ب – اما در خصوص بر حق و عادل بودن نیز، راهش همان است که «فقه اسلامی» برای ثبوت عدالت یک مجتهد تبیین کرده است. در فقه اسلام بیان شده است که اکثریت «عدالت» یک امام جماعت یا یک مجتهد یا مرجع را تأیید کردند، برای حکم به عدالت کافیست. پس اگر اکثریت علما، مجتهدین، مراجع، و مردم و نمایندگانشان در مجلس خبرگان آن را تأیید کردند، دیگر جایی برای شک و تردید نیست. و این شک هیچ رجحان عقلی ندارد.


ج – اما این که چه گفته او همیشه بماند. هیچ کس چنین سخنی نگفته است. بلکه انتخاب و نیز ابقای «ولی فقیه» در یک حکومت، باید ساز و کار تعریف شده‌ای داشته باشد که منطبق با فقه باشد. چنان چه حتی انتخاب یک شهردار، فرماندار یا وکیل مجلس نیز در هر حکومتی از ساز و کار خود برخوردار است. در نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی‌اش نیز تعاریف و چارچوب‌های بسیار معین و مشخصی برای انتخاب یا ابقا و تداوم رهبری تحت عنوان «ولایت فقیه» تعریف شده است. پس هر گاه آن شرایط محقق نگردد و یا اصلاً مردم نخواهند که حکومتشان اسلامی باشد، رهبر یا ولی فقیه تغییر می‌یابد.



د – و اما تأیید امام زمان (عج). همه‌ی مؤمنین تحت تأییدات و الطاف حضرت ولی عصر (عج) می‌باشند، تا آنجا که خود می‌فرمایند: «هرگز در مراعات شما اهمالی نمی‌کنیم و هرگز یاد شما را فراموش نمی نماییم که اگر غیر از بود، بلاها و دشمنان شما را نابود می‌کرد». وقتی این تأیید برای تک به تک شیعیان وجود دارد، چطور ممکن است برای جامعه و حکومت اسلامی آنها وجود نداشته باشد؟ چنان چه شاهد تأییدات ایشان [که در همان دور شدن فتنه‌ها، بلاها، مکرها و آثارشان تجلی می‌یابد] در هر زمان 

واحد فرهنگی هیئت روضه العباس(علیه السلام)

مسجد چهارده معصوم(علیهم السلام) 

روضه/کربلایی محمدصادق عبادی
حجم: 8.59 مگابایت


زمینه/کربلایی محمدصادق عبادی
حجم: 5.77 مگابایت
توضیحات:آقا با اینکه میدونم خیلی دلتنگ مدینم...


شور/ذاکرالحسین محمد مرادی
حجم: 3.9 مگابایت
توضیحات: منی که کربلارو دیدم...


روضه پایانی/کربلایی محمدصادق عبادی
حجم: 3.99 مگابایت


التــــــــــــــــماس دعــــــــــای فــــــــــــــــــــــــــــرج...